برگزاری جشن‌های "سلام رمضان" در محلات گیلان
برگزاري جشن‌هاي "سلام رمضان" در محلات گيلان
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان:

برگزاری جشن‌های "سلام رمضان" در محلات گیلان

حجت الاسلام حاجتي از برگزاري جشن‌هاي "سلام رمضان" در 114 محله گيلان و با محوريت کانون‌هاي مساجد استان خبرداد.
شناسه خبر : 60969 تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۱۶

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با تبریک فرا رسیدن ماه رمضان، ماه بندگی و عبودیت اظهارکرد: یکی از برکات ماه مبارک رمضان، حضور در مساجد و مانوس شدن با قرآن است که در  بسیاری از روایات سفارش شده است.

 

وی با تشریح برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در این ماه مبارک اظهارکرد: برگزاری جشن‌های "سلام رمضان" در بيش از 110 محله گيلان با محوریت مساجد مهمترین برنامه است که با مشارکت جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان اجرا می‌شود.

 

حجت الاسلام حاجتی افزود: این جشن‌ها در پیشواز ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود که تاکنون 114 مجموعه از محلات گوناگون استان گیلان در فراخوان عمومی این جشن‌های اعلام آمادگی کردند.

 

وی اعلام کرد: آغاز جشن بندگی مردم استان گیلان در ماه مبارک رمضان امروز(دوشنبه،21 اسفند) همراه با افطار و نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در ادامه بازدید و سرکشی از کانون‌ها و حضور در فعالیت‌های قرآنی کانون‌ را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و بیان داشت: برگزاری جلسات قرآنی، جزءخوانی قرآن کریم، برپایی کرسی‌های تلاوت خانگی و ختم قرآن کریم از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

 

حجت الاسلام حاجتی به برپایی سفره‌های ساده افطار در مساجد گیلان اشاره کرد و گفت: توزیع غذای گرم، بسته‌های افطار و بسته‌های معیشتی  به همت خیران و با محوریت کانون در ماه رمضان اجرا می‌شود.